Domstad Rudie

In zijn song "What a Wonderful world" schreef Louis Armstrong: "I see trees of green... Red Roses too.... I see them bloom for me and you.... And I think to myself... What a wonderful world." Dat is ook precies het waarom van mijn digitale kunstwerken. Portfolio toont alle werken. Domstad, Elders, Fauna of Stillevens toont de werken per categorie. Over Domstad Rudie bevat informatie over de kunstenaar. In de Webshop zijn de kunstwerken te koop. ➡️ Klik ⇾ op de knop voor alle kunstwerken ⇾ op de kleine afbeelding voor dit kunstwerk in de webshop. ⬅️

Domstad Rudie

In zijn song "What a Wonderful world" schreef Louis Armstrong: "I see trees of green... Red Roses too.... I see them bloom for me and you.... And I think to myself... What a wonderful world." Dat is ook precies het waarom van mijn digitale kunstwerken. Portfolio toont alle werken. Domstad, Elders, Fauna of Stillevens toont de werken per categorie. Over Domstad Rudie bevat informatie over de kunstenaar. In de Webshop zijn de kunstwerken te koop. ➡️ Klik ⇾ op de knop voor alle kunstwerken ⇾ op de kleine afbeelding voor dit kunstwerk in de webshop. ⬅️

128. St. Catharinakathedraal; Vector Art = iPad kunst/tekening van Ruud van den Berg aka Domstad Rudie
Het digitale kunstwerk toont een gestileerd interieur van de St. Catharinekathedraal, zonder menselijke aanwezigheid, en ademt een serene, bijna tijdloze sfeer. Op de voorgrond ligt een deel van een rijkversierd, vermoedelijk Perzisch tapijt, waarvan de diepe rood- en blauwtinten subtiel contrasteren met de grijze stenen vloer eromheen. Deze vloer oogt niet egaal, maar heeft een levendige structuur van lichtere en donkere plekken, alsof hij de sporen van eeuwen geschiedenis draagt. Links en rechts staan twee imposante, donkere houten banken, fraai gebeeldhouwd met gotische motieven die schaduwrijke details toevoegen aan het beeld. Verder naar achteren verschijnen enkele eenvoudige houten stoelen, naast elkaar opgesteld, en opnieuw links en rechts twee kerkbanken, die samen een doorgang creëren naar het altaar. Het altaar zelf is sober maar centraal geplaatst, met daarop twee slanke kaarsenstandaarden die symbool staan voor licht en devotie. De bovenste helft van het kunstwerk wordt gedomineerd door hoge, gebrandschilderde ramen die warme kleuren doorlaten en patronen werpen op de vloer. Deze muren zijn wit en leiden visueel omhoog naar een gewelfd plafond, dat de ruimte een verheven, haast hemelse uitstraling geeft. Onder de ramen staan negen heiligenbeelden, waarschijnlijk apostelen, statig opgesteld en elk met hun eigen karakteristieke houding en attribuut. Het geheel combineert strakke vormen met subtiele texturen en kleuraccenten, waardoor een harmonieus evenwicht ontstaat tussen devotie, kunst en architectuur. Dit digitale kunstwerk vangt zo de essentie van een sacrale ruimte in een eigentijdse, visuele interpretatie.
Digitaal kunstwerk naar eigen foto
Gereed op: 21 juni 2023

Misschien ook interessant

Back to Top