151. Sterren op Carré

Net nadat Herman van Veen zijn 600ste optreden in Carré had, gingen mijn vrouw en ik naar zijn voorstelling. We liepen er langs de Amstel naar toe. “Mooi beeld”, zei mijn vrouw. Ik maakte een foto met mijn iPhone. Thuis maakte ik er deze Vector Art van. Eerst wilde ik hem “De Magere brug bij nacht” noemen|. Maar uiteindelijk besloot ik door de sterrenlucht tot de huidige titel. De sterrenlucht is van Vector Artist MaryDesy. Adres: Amstel 115/125, 1018 EM Amsterdam Als ik om me heen kijk, kan ik me niet voorstellen dat alles vanzelf is ontstaan. Ik wil in mijn werk laten zien hoe mooi de schepping is. Dat begon al op de lagere school met het natekenen van Willem van Oranje uit het geschiedenisboek. Mijn onderwerpen moeten schitteren. Daarbij gebruik ik idealisering: het moet nog mooier zijn dan de werkelijkheid. Sinds 2020 gebruik ik daarvoor een iPad met een Pencil. Mijn tekeningen noem ik "vector art", want ze zijn op elke afmeting scherp. Tekening naar een eigen foto; van 08-02-2024

151. Sterren op Carré

Net nadat Herman van Veen zijn 600ste optreden in Carré had, gingen mijn vrouw en ik naar zijn voorstelling. We liepen er langs de Amstel naar toe. “Mooi beeld”, zei mijn vrouw. Ik maakte een foto met mijn iPhone. Thuis maakte ik er deze Vector Art van. Eerst wilde ik hem “De Magere brug bij nacht” noemen|. Maar uiteindelijk besloot ik door de sterrenlucht tot de huidige titel. De sterrenlucht is van Vector Artist MaryDesy. Adres: Amstel 115/125, 1018 EM Amsterdam Als ik om me heen kijk, kan ik me niet voorstellen dat alles vanzelf is ontstaan. Ik wil in mijn werk laten zien hoe mooi de schepping is. Dat begon al op de lagere school met het natekenen van Willem van Oranje uit het geschiedenisboek. Mijn onderwerpen moeten schitteren. Daarbij gebruik ik idealisering: het moet nog mooier zijn dan de werkelijkheid. Sinds 2020 gebruik ik daarvoor een iPad met een Pencil. Mijn tekeningen noem ik "vector art", want ze zijn op elke afmeting scherp. Tekening naar een eigen foto; van 08-02-2024